- Posts: 20
- Thank you received: 0
YouTube new AdSense monetization policy 2020/21-Monetizacija kanala i zarada o
3 years 11 months ago #27
by admin
YouTube is going to splash adverts all over your videos, and won't pay creators unless there's a big enough audience
YouTube has started rolling out adverts on all videos uploaded on its content-sharing platform, and won’t give creators any ad revenue until they get popular enough.
The Google-owned biz updated its terms of service to include a “right to monetize” clause: “You grant to YouTube the right to monetize your Content on the Service (and such monetization may include displaying ads on or within Content or charging users a fee for access). This Agreement does not entitle you to any payments,” it warned.
Previously, adverts were only hosted on videos made by creators that had enrolled in its YouTube Partner Program (YPP). The program allows YouTubers the ability to make money off their content, and they receive a cut from ad revenue, merchandising, and whenever users signed up for YouTube Premium and watched their videos.
But as of 18 November, the company started placing adverts on content produced from channels that aren’t part of the YPP. That means that the Silicon Valley giant can continue making money off your videos without giving you a single penny.
Since you’re not currently in YPP, you won’t receive a share of the revenue from these ads, though you’ll still have the opportunity to apply for YPP as you normally would once you meet the eligibility requirements. You can always check your progress toward eligibility on the monetization tab in YouTube Studio,” it said.
Only YouTubers with over 1,000 subscribers and who have accumulated over 4,000 watch hours in the last 12 months, are able to sign up for the program. Netizens were, understandably, cheesed off.
Creators based in the US who do manage to make some money off the video-hosting platform will be taxed differently too. All ad revenue was classified as services income, but will now be labelled as royalties from now on.
“Some creators may be required to submit tax information in AdSense and may be subject to U.S. withholding taxes if required by law. US creators will be generally unaffected by these withholding taxes as long as they provide valid documentation. If you have further questions, you may want to seek professional tax advice,” it recommended.
There’s one other interesting change in its rules too. Users are now forbidden from harvesting any content on YouTube for facial recognition purposes.
Developers hoping to train or test computer vision algorithms will not be able to scrape together a dataset using its videos. It never allowed users from collecting any personal identifiable information, and has now made it explicitly clear that the rule extends to people’s faces. YouTube declined to comment on the record.
YouTube će prskati reklame po svim vašim videozapisima i neće plaćati kreatore ako nema dovoljno velike publike
YouTube je počeo prikazivati oglase na svim videozapisima otpremljenim na njegovoj platformi za dijeljenje sadržaja i neće stvaraocima stvarati prihod od oglasa dok ne postanu dovoljno popularni.
Poduzeće koje je u vlasništvu Googlea ažuriralo je svoje uvjete pružanja usluge tako da uključuje klauzulu „pravo na unovčavanje“: „YouTubeu dajete pravo unovčavanja vašeg sadržaja na usluzi (a takva unovčavanje može uključivati prikazivanje oglasa na ili unutar Sadržaja ili naplaćivanje korisnicima naknada za pristup). Ovaj ugovor vam ne daje pravo na bilo kakve isplate ”, upozorio je.
Prije su oglasi bili hostirani samo na videozapisima autora kreatora koji su se upisali u njegov YouTube partnerski program (YPP). Program omogućava YouTuberima mogućnost zarade na svom sadržaju i primaju smanjenje prihoda od oglasa, prodaje robe i kad god su se korisnici prijavili za YouTube Premium i gledali njihove videozapise.
Ali od 18. novembra, kompanija je počela postavljati oglase na sadržaju proizvedenom s kanala koji nisu dio YPP-a. To znači da div iz Silicijske doline može i dalje zarađivati od vaših videozapisa, a da vam ne da ni centa.
Budući da trenutno niste u YPP-u, nećete dobiti dio prihoda od ovih oglasa, iako ćete i dalje imati priliku prijaviti se za YPP kao i obično nakon što ispunite uvjete. Svoj napredak u ispunjavanju uvjeta uvijek možete provjeriti na kartici za unovčavanje u YouTube Studiju ”, navodi se.
Samo YouTube koji ima više od 1.000 pretplatnika i koji su akumulirali preko 4.000 sati gledanja u posljednjih 12 mjeseci mogu se prijaviti za program. Netizeni su, razumljivo, bili naklonjeni.
Kreatori sa sjedištem u SAD-u koji ipak uspiju zaraditi nešto od platforme za video hosting, oporezivat će se drugačije. Sav prihod od oglasa klasificiran je kao prihod od usluga, ali od sada će biti označen kao honorar.
“Od nekih se kreatora može zatražiti da dostave porezne podatke u AdSenseu i mogu podlijegati američkom porezu po odbitku ako to zahtijeva zakon. Ovi porezi po odbitku uglavnom neće utjecati na američke autore sve dok pružaju valjanu dokumentaciju. Ako imate dodatnih pitanja, možda ćete htjeti potražiti stručni savjet za porez ”, preporučuje se.
Postoji još jedna zanimljiva promjena u njegovim pravilima. Korisnicima je sada zabranjeno prikupljanje bilo kojeg sadržaja na YouTubeu u svrhu prepoznavanja lica.
Programeri koji se nadaju da će osposobiti ili testirati algoritme računarskog vida neće moći sakupljati skup podataka koristeći svoje videozapise. Nikada nije dozvolio korisnicima da prikupljaju bilo kakve lične podatke koji se mogu identificirati, a sada je izričito jasno stavio do znanja da se pravilo odnosi na lica ljudi. YouTube je odbio komentirati zapis. ®
YouTube is going to splash adverts all over your videos, and won't pay creators unless there's a big enough audience
YouTube has started rolling out adverts on all videos uploaded on its content-sharing platform, and won’t give creators any ad revenue until they get popular enough.
The Google-owned biz updated its terms of service to include a “right to monetize” clause: “You grant to YouTube the right to monetize your Content on the Service (and such monetization may include displaying ads on or within Content or charging users a fee for access). This Agreement does not entitle you to any payments,” it warned.
Previously, adverts were only hosted on videos made by creators that had enrolled in its YouTube Partner Program (YPP). The program allows YouTubers the ability to make money off their content, and they receive a cut from ad revenue, merchandising, and whenever users signed up for YouTube Premium and watched their videos.
But as of 18 November, the company started placing adverts on content produced from channels that aren’t part of the YPP. That means that the Silicon Valley giant can continue making money off your videos without giving you a single penny.
Since you’re not currently in YPP, you won’t receive a share of the revenue from these ads, though you’ll still have the opportunity to apply for YPP as you normally would once you meet the eligibility requirements. You can always check your progress toward eligibility on the monetization tab in YouTube Studio,” it said.
Only YouTubers with over 1,000 subscribers and who have accumulated over 4,000 watch hours in the last 12 months, are able to sign up for the program. Netizens were, understandably, cheesed off.
Creators based in the US who do manage to make some money off the video-hosting platform will be taxed differently too. All ad revenue was classified as services income, but will now be labelled as royalties from now on.
“Some creators may be required to submit tax information in AdSense and may be subject to U.S. withholding taxes if required by law. US creators will be generally unaffected by these withholding taxes as long as they provide valid documentation. If you have further questions, you may want to seek professional tax advice,” it recommended.
There’s one other interesting change in its rules too. Users are now forbidden from harvesting any content on YouTube for facial recognition purposes.
Developers hoping to train or test computer vision algorithms will not be able to scrape together a dataset using its videos. It never allowed users from collecting any personal identifiable information, and has now made it explicitly clear that the rule extends to people’s faces. YouTube declined to comment on the record.
YouTube će prskati reklame po svim vašim videozapisima i neće plaćati kreatore ako nema dovoljno velike publike
YouTube je počeo prikazivati oglase na svim videozapisima otpremljenim na njegovoj platformi za dijeljenje sadržaja i neće stvaraocima stvarati prihod od oglasa dok ne postanu dovoljno popularni.
Poduzeće koje je u vlasništvu Googlea ažuriralo je svoje uvjete pružanja usluge tako da uključuje klauzulu „pravo na unovčavanje“: „YouTubeu dajete pravo unovčavanja vašeg sadržaja na usluzi (a takva unovčavanje može uključivati prikazivanje oglasa na ili unutar Sadržaja ili naplaćivanje korisnicima naknada za pristup). Ovaj ugovor vam ne daje pravo na bilo kakve isplate ”, upozorio je.
Prije su oglasi bili hostirani samo na videozapisima autora kreatora koji su se upisali u njegov YouTube partnerski program (YPP). Program omogućava YouTuberima mogućnost zarade na svom sadržaju i primaju smanjenje prihoda od oglasa, prodaje robe i kad god su se korisnici prijavili za YouTube Premium i gledali njihove videozapise.
Ali od 18. novembra, kompanija je počela postavljati oglase na sadržaju proizvedenom s kanala koji nisu dio YPP-a. To znači da div iz Silicijske doline može i dalje zarađivati od vaših videozapisa, a da vam ne da ni centa.
Budući da trenutno niste u YPP-u, nećete dobiti dio prihoda od ovih oglasa, iako ćete i dalje imati priliku prijaviti se za YPP kao i obično nakon što ispunite uvjete. Svoj napredak u ispunjavanju uvjeta uvijek možete provjeriti na kartici za unovčavanje u YouTube Studiju ”, navodi se.
Samo YouTube koji ima više od 1.000 pretplatnika i koji su akumulirali preko 4.000 sati gledanja u posljednjih 12 mjeseci mogu se prijaviti za program. Netizeni su, razumljivo, bili naklonjeni.
Kreatori sa sjedištem u SAD-u koji ipak uspiju zaraditi nešto od platforme za video hosting, oporezivat će se drugačije. Sav prihod od oglasa klasificiran je kao prihod od usluga, ali od sada će biti označen kao honorar.
“Od nekih se kreatora može zatražiti da dostave porezne podatke u AdSenseu i mogu podlijegati američkom porezu po odbitku ako to zahtijeva zakon. Ovi porezi po odbitku uglavnom neće utjecati na američke autore sve dok pružaju valjanu dokumentaciju. Ako imate dodatnih pitanja, možda ćete htjeti potražiti stručni savjet za porez ”, preporučuje se.
Postoji još jedna zanimljiva promjena u njegovim pravilima. Korisnicima je sada zabranjeno prikupljanje bilo kojeg sadržaja na YouTubeu u svrhu prepoznavanja lica.
Programeri koji se nadaju da će osposobiti ili testirati algoritme računarskog vida neće moći sakupljati skup podataka koristeći svoje videozapise. Nikada nije dozvolio korisnicima da prikupljaju bilo kakve lične podatke koji se mogu identificirati, a sada je izričito jasno stavio do znanja da se pravilo odnosi na lica ljudi. YouTube je odbio komentirati zapis. ®
Please Log in or Create an account to join the conversation.
Time to create page: 0.427 seconds